Klachten Regeling
Voor Studenten

Klachtenregeling voor Studenten van het Landelijk Beauty College
Bij het Landelijk Beauty College vinden we het belangrijk dat onze studenten zich gehoord en ondersteund voelen. Mocht je als student een klacht hebben over een aspect van het onderwijs, de faciliteiten of je beleving bij ons, dan kun je dit via de onderstaande regeling kenbaar maken. Wij streven ernaar om klachten op een zorgvuldige en transparante manier af te handelen.
Stap 1: Informele Klacht
Indien je een klacht hebt, raden we je aan eerst in gesprek te gaan met de betreffende docent, mentor of medewerker. Vaak kan een klacht op deze manier snel en in goed overleg opgelost worden. Als je het prettig vindt, kan de klacht ook met je studieadviseur of een vertrouwenspersoon besproken worden.
Stap 2: Formele Klacht
Als je er met de betrokkenen niet uitkomt, kun je een formele klacht indienen. Dit kan schriftelijk via het klachtenformulier op onze website of via e-mail naar info@landelijkbeautycollege.nl. Vermeld in je klacht:
- Je naam en studentnummer
- Een duidelijke omschrijving van de klacht
- De naam van de betrokkenen (indien van toepassing)
- Een beschrijving van de stappen die je al hebt ondernomen om de klacht op te lossen
Stap 3: Behandeling van de Klacht
Na ontvangst van je klacht ontvang je binnen 10 werkdagen een bevestiging van de klachten coördinator. de klacht zal zorgvuldig onderzocht worden en eventueel zal er contact met je worden opgenomen voor aanvullende informatie. Binnen 4 weken na ontvangst van de klacht ontvang je een antwoord over de afhandeling van je klacht. Als dit niet haalbaar blijkt, wordt je hiervan op de hoogte gesteld en wordt een termijn afgesproken.
Stap 4: Mogelijke Oplossingen
Afhankelijk van de aard van de klacht kan het Landelijk Beauty College verschillende maatregelen nemen, zoals:
- Een gesprek met de betrokkenen
- Verbeteringen in het onderwijs of de faciliteiten
- Verwijzing naar een externe instantie of vertrouwenspersoon
Stap 5: Externe Klachtencommissie
Klachten en Geschillen
Indien er tussen de student en Landelijk Beauty College een geschil ontstaat dat niet naar tevredenheid kan worden opgelost door bemiddeling van de instelling, kan de student ervoor kiezen om een onafhankelijke derde partij in te schakelen. De Geschillencommissie Particulier Onderwijs biedt een onafhankelijke en bindende uitspraak in het geval van een conflict.
De student kan een klacht indienen bij de Geschillencommissie Particulier Onderwijs via de volgende gegevens:
Website: www.degeschillencommissie.nl
Adres: Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, Nederland
Telefoonnummer: 070 – 310 53 10
Het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie kan enkel plaatsvinden nadat alle interne klachtenprocedures van Landelijk Beauty College zijn doorlopen. De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend voor beide partijen
Vertrouwelijkheid en Anonimiteit
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Indien gewenst kan een klacht ook anoniem worden ingediend, maar dit kan de snelheid van de behandeling beïnvloeden.
Contactinformatie
- Klachtenbureau: info@landelijkbeautycollege.nl
- Telefoonnummer: 0684622631
- Adres: Landelijk Beauty College krommewetering 103H 3543AN
Wij hopen dat deze regeling bijdraagt aan een open en veilige omgeving voor al onze studenten.